Maut Angkara Si Pemabuk

on Monday 17 March 2014

Gambar hiasan

Kuala Lumpur: Malang bagi seorang pemandu teksi berusia 58 tahun apabila dia rentung ketika tidur di tempat duduk pemandu selepas keretanya terbakar akibat dirempuh kereta Toyota Corolla Altis dipandu seorang lelaki dipercayai mabuk di tepi sebuah pusat pameran kereta di Jalan Sungai Besi, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 5.20 pagi itu, pemandu Toyota Corolla Altis itu yang dalam perjalanan ke pusat bandar, memandu laju dan dipercayai mabuk, hilang kawalan lalu merempuh dua kereta dan empat motosikal yang berada di tempat letak kenderaan.

Penolong Pengarah Operasi Bomba Kuala Lumpur Penguasa Kanan Bomba 1 Azizan Ismail berkata, akibat rempuhan itu semua kenderaan terbabit terbakar sepenuhnya dan orang ramai yang menyedari kejadian itu menghubungi bomba serta polis.

Menurutnya, bomba menerima maklumat berhubung kejadian pada jam 5.26 pagi dan tiba di lokasi 10 minit kemudian membabitkan jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP ) Pudu serta BBP Hang Tuah.

“Seramai 33 pegawai dan anggota bomba terbabit dalam operasi memadam kebakaran itu dan siasatan awal mendapati kereta Toyota Altis melanggar kenderaan lain yang berada di tempat kejadian.

“Kami menemui mayat seorang lelaki yang rentung. Mangsa dipercayai tidur di tempat pemandu dalam keretanya dan gagal menyelamatkan diri apabila keretanya terbakar,” katanya.

Azizan berkata, pemandu kereta Toyota Corolla Altis itu hanya cedera ringan dan diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya.

Pemangku Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur Asisten Superintendan Fadhli Daud ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan menurutnya, pusat pameran kereta terbabit turut terbakar akibat kemalangan itu.
sumber: http://www.hmetro.com.my/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved