Siti Aishah tak mahu pulang?

on Saturday 30 November 2013



“Siti Aishah berkata dia tidak pernah menjadi hamba kepada sesiapa. Itu adalah ideologi kepercayaannya. Dia juga tidak mahu pulang ke Malaysia,” kata aktivis Hishamuddin Rais di London ketika dihubungi oleh The Malaysian Insider.

Siti Aishah yang dikatakan menjadi mangsa penghambaan selama 30 tahun di London enggan pulang ke Malaysia.

Hishamuddin berkata, ketika dijemput pulang ke Malaysia untuk diperkenalkan dengan saudara-mara di sini, Siti Aishah menjawab: “Satu masa nanti.”

“Aishah diberitahu tentang ajaran Islam dan dia menjawab di London pun ada masjid serta ramai kawan beragama Islam,” kata Hishamuddin lagi.

Ini pula kata-kata Kamarmahtum, kakak Siti Aishah yang dipetik dari laman berita berdasarkan video akhbar Daily Telegraph.

Kamar Mahtum berusaha sedaya upaya memujuk adiknya pulang ke Malaysia namun tiada sebarang petanda positif.

“Saya berleter. Aishah amat British.”
“Apa yang penting untuk Siti Aishah adalah dia menghabiskan apa yang dilakukan, yang mana saya tidak tahu apakah ia kerana dia begitu perahsia.”.
“Siti Aishah kelihatan begitu rapat dengan mereka” 
“Saya ada kawan beragama, saya ada secukupnya dan kawan-kawan saya memberi saya makan” 
"Apabila saya bertanya kepadanya tentang apa yang telah berlaku dia hanya membisu. Satu-satunya perkara yang dia mahu saya untuk lihat adalah dia gembira. Dia memberitahu saya, 'Saya telah mendapat rakan-rakan di sini, saya bekerja di sini. Saya membuat kerja penting di sini', tetapi dia tidak boleh mendedahkan apa yang dia lakukan."
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved