Punca Sebenar Cikgu Sekolah Bunuh 20 Ekor Kucing

on Friday 4 April 2014


Punca Cikgu Sekolah Bunuh 20 Ekor Kucing Sekaligus di Kampung Taman Seri Waja, Segamat, Johor .

Sepanjang pemerhatian kami selama ini, kalangan masyarakat kita apabila tabiat melibatkan pemeliharaan binatang, ramai yang suka mengambil sikap membiarkan binatang peliharaan berkeliaran.

Bela lembu, lepaskan sampai masuk kebun orang
Bela kambing, lepaskan sampai merayap-rayap di jalan-raya sehingga menyebabkan kemalangan
Bela ayam, lepaskan sehingga berak-berak di porch rumah jiran-jiran berdekatan
Bela kucing pun,lepaskan

Bukankah cikgu tersebut telah memberikan teguran? Mengapa tidak diendahkan nasihat yang telah diberikan? Andaikata mahu memelihara binatang sekalipun, mengapa perlu menyusahkan jiran?

Kronologi Cikgu Sekolah Bunuh 20 Ekor Kucing Jiran di Kampung Taman Seri Waja, Segamat, Johor
Seorang cikgu sekolah yang tinggal di Kampung Taman Seri Waja, Segamat, Johor telah meracun sehingga mati 20 ekor kucing jirannya kerana kucing-kucing itu mengotorkan kawasan inap desa miliknya
Sebelum ini, cikgu sekolah tersebut telah menegur beberapa kali kepada jiran berdekatan (pemilik kucing-lucing tersebut)

Perbuatan cikgu sekolah telah menyebabkan penduduk Kampung Taman Seri Waja, Segamat, Johor tidak berpuas hati & menganggap perbuatan itu keterlaluan memandangkan pelakunya ialah seorang pendidik
Kucing-kucing itu dikatakan diberi makan nasi yang digaul dengan ikan dan racun yang kemudiannya diletakkan berhampiran inap desa tersebut

Satu keluarga telah kematian 12 ekor kucing peliharaan sementara penduduk-penduduk lain juga ada yang kematian kucing, yang kesemuanya berjumlah 20 ekor ditemui dengan mulut berdarah.

Penduduk Kampung Taman Seri Waja berharap pihak berkuasa akan mengambil tindakan tegas terhadap pemilik inap desa @ cikgu sekolah tersebut yang dikatakan tidak takut dengan tindakan undang-undang

Gambar Kucing Dibunuh Guru Sekolah di Segamat Johor








Walaubagaimanapun, kasihan kucing-kucing ini dianiaya sebegitu rupa. Mengapa perlu dibunuh? Manusia dianugerahkan Tuhan dengan akal, itu bezanya antara manusia dengan binatang. Mengapa tidak dibuang sahaja ke tempat lain atau di kedai makan contohnya. Memetik kata-kata seorang ustaz, andaikata binantang tersebut menganggu atau mendatangkan kemudaratan, buang sahaja jauh-jauh andaikata jiran buat tidak kisah.

Ya….Nabi suruh kita semua sayangkan binatang. Nabi juga ada mengajar adab-adab hidup berjiran. Jangan menyakiti hati jiran dan jangan bermusuh dengan jiran.

Bela kucing sehingga berbelas ekor contohnya. Seekor kucing berak sehari berapa kali?
Andaikata segala tahi binatang peliharaan tersebut diuruskan dengan baik, tiada siapa marah
Dalam pada kita memelihara binatang peliharaan, mengapa kita mencari masalah lain dengan menyakiti hati jiran tanpa disedari?

Tiba-tiba, Berita Semasa terkenang saat-saat kucing-kucing tersebut kelaparan. Tanpa disedari, rupa-rupa makanan yang terhidang di depan mata mereka mengandungi racun. Ya….Allah. Kejamnya manusia.

Pada hemat kami, buat sesuatu perlu kena pada tempatnya. Racun kucing sehingga 20 ekor mati itu keterlaluan. Menyakiti hati jiran tu salah, tetapi sakit hati tidak menghalalkan pembunuhan. Beringatlah!
sumber:http://beritapower.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved