LELAKI KEBAL BISA ULAR SUDAH DIPATUK 100 KALI

on Wednesday 9 October 2013


Milwaukee – Tim Friede telah digigit oleh lebih 100 ekor ular yang berbisa namun dia terselamat kerana bekas pekerja kilang ini kebal terhadap bisa ular.

Jelasnya, dia menjadi imune dengan bisa ular selepas menyuntik dirinya dengan venom, dan sejak itu dirinya kebal meskipun dipatuk ular beracun.

Antara ular yang pernah mematuk lelaki ini adalah black mamba, iaitu sejenis ular paling berbisa dan kebiasaannya akan membunuh mangsa dalam tempoh 20 minit sahaja.

Selain itu, Friede juga terselamat daripada patukan ular tedung selar.

Menurutnya, jika orang ramai melihat ular berbisa itu mematuknya, mereka akan terkejut dan bertanya sama ada dia akan mati.

“Saya akan membiarkan ular tersebut mematuk saya.

“Ia umpama melepaskan satu tekanan yang tinggi,’’ katanya.


Friede kerap kali menjalani pemeriksaan doktor bagi memastikan buah pinggang dan hatinya tidak rosak akibat kerja-kerja bahaya yang dilakukannya itu.

Dia kini menyimpan berpuluh-puluh ekor ular beracun di bilik bawah tanah dan bekerja keras bagi menghasilkan ubat yang dapat memulihkan mangsa yang dipatuk ular di seluruh dunia.

“Saya berharap dapat menghasilkan ubat yang dapat menahan racun bisa ular. Ketika ini kebanyakan mangsa adalah dari Asia dan Afrika,’’ katanya.

Sumber : http://www.mazeermohamad.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved