Kemalangan Maut Pengurus Besar Lebuhraya Pantai Timur (LPT)

on Tuesday 29 October 2013

Dungun: “Saya dengar dengan jelas jeritan Allahuakbar oleh mangsa sebelum kenderaan dinaikinya bertembung dengan lori,” kata Hamdan Abdul Hamid, 62, yang turut terbabit dalam kemalangan membabitkan tiga kenderaan sehingga meragut nyawa Pengurus Besar Lebuhraya Pantai Timur (LPT) di Jalan Jerangau-Jabur, dekat sini, kelmarin.

Dalam kemalangan jam 7.25 malam di Kilometer 106 jalan berkenaan, dekat Ladang Gajah Mati di sini, Pengurus Besar (Pembinaan) Projek LPT Fasa 2, Rusli Embok, 55, dari Kampung Pasir Panjang, Kuala Terengganu terbunuh dengan tangan kirinya putus selain cedera parah di muka dan kepala.

Pemandu kenderaan pacuan empat roda Mitsubishi Pajero Sport dinaiki mangsa, Mohamad Zuki Ngah, 44, dari Kampung Langgar, Kuala Berang, Hulu Terengganu, cedera parah di kepala dan dilaporkan stabil.

Hamdan berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan dari Gurun, Kedah, menghantar anaknya Nor Syahazrina, 26, jurutera PETRONAS untuk menghadiri seminar di sebuah hotel di Kijal, Kemaman.

 

KEADAAN pacuan empat roda dinaiki Rusli yang maut dalam kemalangan di Jalan Jerangau-Jabur, kelmarin.

“Setiba di tempat kejadian saya nampak lori di laluan kanan jalan berhenti dan tiba-tiba kenderaan dinaiki mangsa dari arah bertentangan memotong beberapa kenderaan sebelum merempuh belakang lori terbabit,” katanya yang ditemui di tempat kejadian di sini, kelmarin. 

Sumber : Harian Metro.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved