Tempat menikah paling ekstrem

on Saturday 4 January 2014


Kebanyakan pasangan ingin pernikahan mereka diadakan di tempat yang indah. Namun anehnya, enam pasangan ini malah menyelenggarakan pernikahan mereka di tempat yang ekstrem dan berbahaya ..Jom terjah !
1 . Di puncak Gunung Everest

Merdeka.com - Pem Dorjee dan Moni Mulepati adalah sepasang kekasih dari Nepal yang berjaya mengikrarkan sumpah perkahwinan mereka di atas puncak tertinggi di bumi . Malangnya , mereka hanya boleh berada di sana selama 10 minit . Sesampainya di atas Gunung Everest , mereka akan melepas topeng oksigen mereka , lalu mengambil gambar dan mengucap sumpah perkahwinan .
2 . Di bawah laut

Merdeka.com - Pernikahan bawah laut telah dilakukan sejak tahun 1990 - an di Wilayah Trang di Thailand . Kedua pengantin akan menyelam ke bawah laut untuk mengikrarkan sumpah pernikahan mereka .
3 . Di atas kapalterbang

Merdeka.com - Darren McWalters dan Katie Hodgson mengikrarkan janji perkahwinan mereka dengan cara paling mengagumkan dan sekaligus berbahaya . Mereka menggunakan tiga pesawat jenis biplane dalam perarakan perkahwinan unik ini . Yang satu untuk Darren , satu untuk Katie , dan selebihnya untuk saksi . Mereka bertiga berdiri tepat di atas sayap pesawat itu sambil mengikrarkan sumpah suci pernikahan dengan menggunakan bantuan speaker wireless .
4 . Main bungee jumping

Merdeka.com - Sandra Eens dan Jeroen Kippers meraikan hari perkahwinan mereka dengan melakukan bungee jumping . Segera setelah menyematkan cincin di jari manis masing - masing , kedua-duanya melompat dari ketinggian 164 meter di atas permukaan tanah sambil berpelukan .
5 . Di dalam kandang yu

Merdeka.com - Michael Curry dan April Pignataro adalah salah satu pasangan paling berani di dunia . Mereka mengadakan perkahwinan mereka di Atlantis Marine World di Riverhead , New York . Michael dan April berkahwin di dalam sebuah tangki ikan yu yang diletakkan di dalam sebuah akuarium raksasa yang mengandungi banyak jerung .
6 . Naik roller coaster

Merdeka.com - Coney Island Cyclone atau boleh disebut Cyclone , adalah sebuah roller coaster kayu bersejarah , yang dibuka pada tarikh 26 Jun 1927 di Coney Island . Setiap tahun , beberapa pasangan menyelenggarakan perarakan perkahwinan mereka di sini . Mereka akan berkahwin di kerusi roller coaster bersama dengan tetamu perkahwinan mereka yang hadir .
Sumber merdeka.com
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved