TOP 10 MAKANAN PALING ENAK DI DUNIA

on Monday 17 June 2013

Berikut merupakan 10 makanan tersedap di dunia berdasarkan kajian dan survey yang dijalankan CNN Travel. Ada makanan Malaysia masuk top 10..cayalah...!


10. Chicken Muamba, Gabon


Kombinasi ayam, hot chilli, garlic, tomato, lada hitam, okra, palm butter dan African butter bakal membuatkan salur darah anda tersumbat dengan kolesterol!!

9. Ice Cream, United States


Nikmat yang tidak terhingga bila makan waktu cuaca panas. Sesuai dimakan bersama buah-buahan ataupun dicampur syrup mahupun coklat, dan menjadi dessert pelengkap sajian anda.


8. Tom Yum Goong, Thailand


Tom yam asli terbaik dari Siam. Boleh makan dengan nasi ataupun hirup camtu je. Paling nikmat bila makan sampai peluh-peluh kepala!!


7. Penang Assam Laksa, Malaysia


Patut menjadi keajaiban dunia ke 8. Siapa sangka ikan boleh menjadi kuah yang sedap?


6. Hamburger, Germany


Hamburger atau apa-apa burger pun. Terkenal di seluruh pelusuk dunia. Sangat enak apabila daging burger dibakar atau di'grilled', dan dihidangkan bersama keju cair yg ohsem! Wajib ada di top 10.


5. Peking Duck, China


Nampak macam biasa-biasa je kan, tapi dapat masuk top 10 pastinya hidangan ini mempunyai keunikan yang tersendiri. 


4. Sushi, Japan


Dulu takut juga nak makan sushi ni sebab tak masak kan. Tapi bila dah sekali rasa, mesti nak lagi. Ada berani tak makan dengan wasabi?


3. Chocolate, Mexico



Manis dan lemak berkrim. Tambah pula ada banyak jenis di pasaran. Keenakannya terlampau hebat sehingga membuatkan setiap orang terlupa tentang penyakit diabetis.


2. Neapolitan Pizza, Italy


Pizza terhebat pastinya "home-made" pizza dan bukannya di Dominos atau PizzaHut. Ada sesiapa nak sponsor pergi Italy?


1. Massaman Curry, Thailand


Makanan tersedap di dunia mengikut lidah mat salleh CNN!!! Kari Thailand memang berbeza dengan kari India. Tambahan pula kari ini digelar King of Curries. Pedas, manis, lemak dan berempah.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved