Korban nyawa selamat adik

on Monday 30 September 2013

ANGGOTA bomba mengusung keluar jenazah mangsa, semalam.

Jasin: “Sejurus Abang Lang (arwah) berjaya menolak tubuh saya ke tebing, saya yang masih tercungap-cungap berpaling semula ke belakang dan terkejut melihat dia tiada,” kata Muhammad Aliff Najmi Anuar, 13, adik kepada seorang kakitangan Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA), yang lemas ketika cuba menyelamatkannya di Air Terjun Asahan, dekat sini, semalam.

Lebih memilukan apabila mangsa, Muhammad Khidil Ismaet, 25, dikatakan baru mendirikan rumah tangga awal bulan ini dan pulang berbulan madu di luar negara dengan pasangannya, Syakila Zakaria, 26.

Difahamkan, dalam kejadian jam 10.20 pagi, mangsa cuba membantu Aliff yang terjatuh akibat tergelincir ketika mandi di kawasan air terjun itu, namun dia dipercayai terperangkap dan lemas dalam pusaran air sedalam kira-kira tujuh meter.

Anggota bomba yang terpaksa meminta bantuan Unit Skuba berjaya membawa keluar Mayat anak ketiga daripada enam beradik itu dihantar ke Hospital Tangkak, Johor, untuk bedah siasat.

Ketika ditemui di pekarangan bilik mayat hospital, Aliff yang menetap di Kuala Lumpur berkata, dia sekeluarga termasuk arwah tiba di kampung mereka di Kampung Bekoh, Johor, untuk bercuti, petang kelmarin.

“Pagi tadi (semalam), Abang Lang beriya-iya mengajak mandi di Air Terjun Asahan, sedangkan dia tidak berbuat demikian selama ini.

“Saya bersetuju kemudian pergi ke air terjun itu bersama Abang Lang dan kakak ipar (Syakila). Kami tiba di kawasan itu, kira-kira jam 9 pagi,” katanya yang masih terkejut dengan kejadian itu.

Menurut pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Pantai, Kuala Lumpur itu, dia yang sedang mandi kemudian tergelincir akibat terpijak batu licin lalu terjatuh ke kawasan agak dalam.

“Saya yang ketika itu sudah kelemasan menjerit meminta tolong dan disedari arwah yang segera terjun menyelamatkan saya dengan menolak saya ke tebing.

“Pada waktu itu, saya menyangka dia akan mengikut di belakang, namun terkejut apabila melihat dia tiada,” katanya.

Kata Aliff, kakak iparnya sempat melihat mangsa terkapai-kapai sebelum tenggelam.

Sumber : metro
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved