Jep Sepah Rimas di Kaitkan Dengan Shahrol Shiro

on Monday 14 April 2014

 Siapa tak kenal dengan Jep Sepahtu, nama tidak perlu diperkenalkan lagi sebagai pelawak berbakat dan serba boleh dan mempunyai ramai peminat.

Populariti yang diraih setelah memenangi Raja Lawak 3 dan Maharaja Lawak bersama kumpulannya, Sepah semakin melonjak apabila merangkul Anugerah Lawak Warna 2013 dan Super Spontan 2013.

Namun, lumrah menjadi orang terkenal dalam bidang seni, Jep juga tidak terkecuali dipalit kontroversi yang membabitkan dirinya dengan ahli kumpulan Shiro, Shahrol.

Desas-desus konflik dan perang dingin yang tercetus di antara mereka sejak awal tahun ini dikatakan masih berlarutan sehingga kini.

“Saya tak ada jawapan untuk isu tu sebab memang tak ada apa-apa yang berlaku. Benda tu pun dah lama, tak ada pergaduhan, masam muka atau konflik untuk dijelaskan sebab memang tak ada apa-apa yang berlaku.

“Sesiapa pun boleh mendakwa kami ada konflik, tapi yang didakwa pun tak tahu nak jawab apa sebab tak tahu dakwaan tu berasaskan apa,” katanya.

Terkilan dengan khabar angin yang disebarkan di Internet, Jep kesal dengan situasi yang dianggap tidak ada kena-mengena dengan dirinya itu.

“Zaman sekarang orang berhak menulis apa sahaja, tapi dari segi logik akal dan pemikiran manusia, adakah anda terus percaya bulat-bulat dengan sesuatu yang diutarakan?” luah Jep dengan serius.

Kurang selesa diajukan soalan berkenaan konflik dengan Shahrol, Jep menafikan kontroversi ini dan tidak mahu isu sebegini terus mengganggu perjalanan karier seninya.

“Kita hidup jangan menyusahkan dan memporak-perandakan orang lain. Kita dicipta di muka bumi ini untuk mengamankan dunia, bukan untuk mengucar-ngacirkan dan memecahbelahkan antara satu sama lain.

“Saya cuma bekerja dan bukan mencari publisiti dengan cerita-cerita sebegini. Alhamdulillah apa yang saya buat Allah izinkan, bukan kerana bakat yang bagus saya ada di sini tetapi kerana izin Allah dan doa orang ramai,” ujar Jep yang tidak mahu perkara ini dipanjangkan.
sumber:kezoom
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved