Lelaki Tanam Cip Dalam Badan

on Monday 4 November 2013

Pittsburgh: Seorang lelaki yang menggelarkan dirinya sebagai “biohacker” melalui detik menyakitkan semata-mata untuk menanam cip elektronik yang besar pada lengannya.

Proses itu dilakukan tanpa sebarang ubat bius atau bantuan doktor. Pencipta perisian dari Pittsburgh, Tim Cannon berkata dia memasukkan cip besar itu untuk memantau suhu badannya. Kata Cannon, alat itu berkomunikasi dengan tablet Android melalui sambungan Bluetooth.

“Jika saya mula mengalami demam cip ini akan memancarkan lampu hijau yang boleh dilihat di bawah kulit.

“Ia kemudian menghantar mesej teks untuk memaklumkan keadaan saya,” katanya. Menggambarkan dirinya “cyborg buatan sendiri” Cannon berkata, dia adalah manusia pertama di dunia menanam peranti ke dalam badan semata-mata untuk “meningkatkan kualiti diri.” Katanya, dia mula berminat mengubah suai tubuh menggunakan peranti elektronik kerana mahu “hidup selama-lamanya.” “Saya mahu hidup sehingga beribu-ribu tahun.

“Saya tak mahu mati dan saya tak faham mengapa ada manusia mahu mati,” katanya. Prosedur memasukkan peranti itu dilakukan seorang “artis mengubah suai tubuh” serta pakar tatu, Steve Haworth.

Kata Cannon, ia dijalankan tanpa menggunakan sebarang ubat bius, sebaliknya cuma meletakkan ais bagi mengurangkan kesakitan. - Agensi

CANNON menunjukkan lengannya yang sudah dimasukkan cip.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© INFO SANTAI All Rights Reserved